مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت : یکی از اقدامات سازنده در استان تهران، راه اندازی ۱۰۰ مرکز فرهنگی و قرآنی در مدت سه سال در این استان است.
 
به گزارش راسخون، حجت الاسلام غلامرضا محمد زاده، مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان تهران در مراسم گرامیداشت امامزادگان که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزارشد، اظهارداشت: اماکن و بقاع مذهبی همچون امامزادگان، پایگاه های معنوی و فرهنگی به شمار می روند که وجه اشتراکات و پیوندهای ناگسستنی بسیاری درآن ها مشاهده می شود.
 
وی افزود: اکثر قریب به اتفاق امامزادگان موجود در ایران، با هدف زیارت امام رضا(ع) به کشور ایران سفرکردند و اغلب در طول مسیر و راه یا بیمار شده و یا توسط حاکمان جور و ظلم به شهادت رسیدند.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران عنوان کرد: از دیگر وجه اشتراکات امامزادگان مدفون در ایران، عالم و دانشمند بودن آن هاست که به عنوان عناصری علمی و فرهنگی از جایگاه بسیار برجسته و درخشانی برخوردار بودند.
 
محمد زاده گفت: امامزادگان به عنوان کانون های عشق، مرجعیت، علم و اخلاق در زمره اماکنی به شمار می روند که بسیاری از دلدادگان اهل بیت(ع) درآن روح خود را تلطیف و پالایش می کنند.
 
وی افزود: سبک معماری چنین اماکن مقدسی، کشش و جذابیت های خاص خود را داردکه حاصل جوشش اندیشه معنوی و هنری سازندگان آن است.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران عنوان کرد:گاهی در بهسازی و باز سازی امامزادگان با الگو برداری از سبک های معماری برخی ازکشورهای حاشیه خلیج فارس، ناهمگونی نامطلوبی بین فضای داخلی و بیرونی صحن امامزادگان ایجاد می شود که می طلبد اصلاح و بازبینی لازم در آن لحاظ شود.
 
وی افزود: همچنین در برخی از شهرها، تابلوهای راهنمای لازم برای آگاه سازی زائرین به مکان یابی امامزادگان وجود ندارد و شهرستان شهریار از نمونه این شهرها به شمار می رود که خلا چنین تابلوهایی در آن احساس می شود.
 
محمدزاده گفت: امامزاده اسماعیل(ع) شهرستان شهریار در زمره امامزادگان شاخص کشور به شمارمی رود و می طلبد در ورودی های شهر با نصب تابلو امکان مکان یابی برای شیفتگان اهل بیت به نحو مطلوب تری فراهم شود.
 
وی افزود: یکی از اقدامات سازنده عملیاتی شده در استان تهران، راه اندازی ۱۰۰ مرکز فرهنگی و قرآنی در مدت سه سال در این استان می شود.
/2759/